вівторок, 12 листопада 2013 р.

Когнітивні особливості розвитку періоду середнього дитинства. (Психологія)



Вік інтенсивного інтелектуального розвитку це - молодший шкільний вік  . Інтелект опосередковує розвиток всіх інших функцій , відбувається інтелектуалізація всіх психічних процесів , їх усвідомлення і довільність . Виникає довільне і навмисне запам'ятовування , ставиться завдання довільного відтворення. Діти самі починають використовувати засоби для запам'ятовування. Так, розвиток пам'яті коштує в прямій залежності від розвитку інтелекту . Що ж до самого інтелекту , то в цьому віці , за словами  Виготського , ми маємо справу з розвитком інтелекту , який не знає самого себе.

Розвиток особистості , що почалося в дошкільному дитинстві у зв'язку з і становленням самосвідомості , триває в молодшому шкільному віці. Але  школяр знаходиться в інших умовах - він включений в суспільно значиму навчальну діяльність , результати якої високо чи низько оцінюються близькими дорослими . Від шкільної успішності ,  залежить в цей період розвиток його особистості.


Емоційне спілкування перестає бути головною діяльністю раннього дитинства, воно інтенсивно розвивається, стає мовним та використовується дитиною в предметній діяльності.
Ранній дитячий вік є сенситивним (сприятливим) періодом для розвитку мовлення. На початку другого року життя в активній мові дитини є 10-12 слів, у два роки - близько 300 слів, у три роки словник складає 1200-1500 слів. Автономне мовлення зникає. Дитина оволодіває мовленнєвим диханням, засвоює майже всі звуки рідної мови, використовує прості речення з 5-6 слів.

Немає коментарів:

Дописати коментар